Inspirace

Bílkoviny - sacharidy - tuky

15. února 2014 v 20:05
Hezký sobotní večer. :-) Jak už jste si jistě všimli, dneska se chci věnovat pojmu bílkoviny - sacharidy - tuky a zdrojům, ze kterých se tyto tři složky získávají. Tento článek píši hlavně pro sebe (jsem naprostý začátečník a chci si konečně ve všem udělat jasno, protože jsem se dozvěděla, že dělám všechno tak, jak se nemá), ale jestli se ním inspirujete, budu jen ráda!

V první řadě jsem si dneska zjistila, kolik mám čeho přijmout. Podle toho, co jsme se učili, průměrný člověk by měl denně přijmout 20% tuků, 30% bílkovin a 50% sacharidů. Tohle je ovšem pouze orientační. Abych to trošku přiblížila:

1. na 1 kg váhy - 2 g bílkovin
2. na 1 kg váhy - 3 g sacharidů
3. na 1 kg váhy - 0,5 g tuků

Denně bych tedy měla přijmout 134g bílkovin, 201g sacharidů a 33g tuku. Co myslíte? Je dobré se tím řídit?

Natural 21 inch Waist Girl Blog // eat it! | via Tumblr

Pojďme se tedy podívat na zdroje těchto látek:

Bílkoviny - maso (hlavně kuřecí), tvaroh, mléko, vejce, šunka, sýry, ryby.
Sacharidy - ovesné vločky, ovoce, celozrrný chléb, celozrnné těstoviny, rýže, knackebroty.
Tuky - rybí tuk, oříšky, ryby.

Snad jsem do článku nenapsala něco hloupého, avšak pokud ano, opravte mě prosím. :-)

Jídlo / 1

14. února 2014 v 15:42
Když jsem se podívala do svého foťáku, udivilo mě, kolik fotek jídla jsem si vyfotila. Byla by škoda, kdybych je smazala nebo si je nechala jen pro sebe. Proto těmto obrázkům věnuji dnešní článek a uvidíte, třeba načerpáte inspiraci. :-)


čokoládové Fitness cereálie s mlékem, ovocný salát (banán, jahody, kiwi)


dva celozrnné krajíce s vejcem a sýrem, hlávkový salát s okurkou


bílá houska s vejcem, šunkou a kukuřicí


čokoládové Fitness cereálie s arašídovým máslem


dva chleby s domácí vajíčkovou pomazánkou

Skoro všude se vyskytují stejné ingredience - vejce a cereálie, jen kombinování je jiné.
 
 

Reklama