Bílkoviny - sacharidy - tuky

15. února 2014 v 20:05 |  Inspirace
Hezký sobotní večer. :-) Jak už jste si jistě všimli, dneska se chci věnovat pojmu bílkoviny - sacharidy - tuky a zdrojům, ze kterých se tyto tři složky získávají. Tento článek píši hlavně pro sebe (jsem naprostý začátečník a chci si konečně ve všem udělat jasno, protože jsem se dozvěděla, že dělám všechno tak, jak se nemá), ale jestli se ním inspirujete, budu jen ráda!

V první řadě jsem si dneska zjistila, kolik mám čeho přijmout. Podle toho, co jsme se učili, průměrný člověk by měl denně přijmout 20% tuků, 30% bílkovin a 50% sacharidů. Tohle je ovšem pouze orientační. Abych to trošku přiblížila:

1. na 1 kg váhy - 2 g bílkovin
2. na 1 kg váhy - 3 g sacharidů
3. na 1 kg váhy - 0,5 g tuků

Denně bych tedy měla přijmout 134g bílkovin, 201g sacharidů a 33g tuku. Co myslíte? Je dobré se tím řídit?

Natural 21 inch Waist Girl Blog // eat it! | via Tumblr

Pojďme se tedy podívat na zdroje těchto látek:

Bílkoviny - maso (hlavně kuřecí), tvaroh, mléko, vejce, šunka, sýry, ryby.
Sacharidy - ovesné vločky, ovoce, celozrrný chléb, celozrnné těstoviny, rýže, knackebroty.
Tuky - rybí tuk, oříšky, ryby.

Snad jsem do článku nenapsala něco hloupého, avšak pokud ano, opravte mě prosím. :-)
 


Komentáře

1 Zoey* Zoey* | Web | 15. února 2014 v 20:29 | Reagovat

Děkuji :*
Já bych chtěla jíst přesně podle těhle hodnot, ale na intru to moc nejde- neznám složení všech těch věcí a hmotnosti :/ a celkově obsahy těchto látek :/

2 femme-mince femme-mince | Web | 15. února 2014 v 20:30 | Reagovat

Napsala jsi to pěkně :-) K těm bílkovinám... z mléčných výrobků jsou snad nejbohatší na bílkoviny Olomoucké tvarůžky ;-)

3 mycakestyle mycakestyle | Web | 15. února 2014 v 20:43 | Reagovat

[1]: Pokud všechno vyjde, tak se příští školní rok ocitnu taky na intru. To věřím, že je to těžké, ale to nějak dáme! :-)

[2]: Děkuji. :-) Já Olomoucké tvarůžky nerada, ale třeba si to někdo, kdo je má rád přečte!

4 Just me Just me | Web | 16. února 2014 v 10:42 | Reagovat

Pěkný článek :) Taky teď musím nějak změnit jídelníček, takže děkuju za inspiraci .)

5 Katie Katie | Web | 16. února 2014 v 12:53 | Reagovat

Rozhodně je dobré se tím řídit. Když dosáhneš denně těchto hodnot, tak budeš mít menší hlad, mám to ozkoušené:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama